מה תפקידה של מחלקת בטיחות וגיהות בעירייה

האצלת סמכויות מטעם המדינה
המדינה היא הגוף שכולנו יוצרים בזכות מטרות משותפות וחיים משותפים אך יש דברים שמחייבים האצלת סמכויות לעיריות ולרשויות המקומיות ואחד מהם זוהי הבטיחות והגיהות. בטיחות וגיהות הם שני ערכים שיוצרים סביבה נקייה ואיכות חיים גבוהה ויש אגף שלם בעירייה שאחראי לשמור על תחום השיפוט שלו לפי כל התקנות הממשלתיות. במקום שלא יהיה נקי ולא יהיה בטוח לתושבים, גם בתור עובדים וגם בתור אנשים פרטיים, זה רק עניין של זמן עד שיהיו תאונות ויהיו גם נפגעים ואבידות. זו הסיבה מדוע המדינה בעצמה באמצעות המחוקק והמשרדים הממשלתיים שלה קובעים תקנות וחוקים ולאחר מכן אוו אגף אמור ליישם אותם בדרכו שלו ומתקציבו.




מה תפקידה של מחלקת בטיחות וגיהות בעירייה?
·         מחלקת בטיחות וגיהות בעירייה דואגת לשמור על כל הנהלים והחוקים בנושא וכמובן להשתמש בסמכויות שלה במידת הצורך. העירייה אחראית לבצע ביקורות לעסקים ולמפעלים שפועלים בתחום שיפוטה כדי לוודא שאף עובד ואך עובר אורח לא מסכן את עצמו. יש הרבה מקומות עבודה שלא עובדים עם ציוד מגן או נהלים ברורים, חלק מהם ביודעין, וכאן העירייה נכנסת לתמונה כדי לפקח.
·         העירייה אחראית גם לניקיון ברחובות. רחוב שאינו נקי ונערם בו זבל הוא לא רק מקום שלא נעים לגור בו אלא גם מקום מסוכן מבחינה תברואתית. העירייה צריכה לפנות את תפחי האשפה לפי ההצטברות שלהם כך לדוגמה בחגים יש איסוף גדול יותר.
·         מחלקת בטיחות וגיהות חייבת לטפל גם במפגעי בטיחות. ביוב פתוח, בור מסוכן בכביש או עמוד חשמל שמוציא גצים ונדמה כאילו הוא עומד להישרף, ביוב שעלה על גדותיו ועוד דוגמאות רבות, אליהם אחראית אותה מחלקה תוך שימוש במוקד העירוני.
ההבדל באיכות החיים
יש הרבה דברים שיוצרים איכות חיים גבוהה בעיר מסוימת וניתן לראות כיצד יש מקומות בהם הרחובות נקיים והפארקים נשארים ירוקים לבין ערים לא מושקעות שלא כל כך מהנה לגור בהן. יש הרבה סיבות מדוע איכות החיים כזו, בין היתר התושבים והאכפתיות של העירייה בנושא אך גם אגף הבטיחות והגיהות לוקח בזה חלק. כשיש זבל ברחובות ויש מפגעי בטיחות, לא מדובר על מקום שנעים ובטוח לחיות בו.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק