הכל על הכנת תיק שטח מיועץ בטיחות

תיק שטח הוא אוסף של מידע שנועד לספק מענה במקרה חירום כלשהו. הכנת תיק שטח מעוגנת בחוק לגבי עסקים מסוימים, כאשר יועץ בטיחות וגיהות מוסמך הוא היחיד שיכול להכין אותו. למה הוא כל כך חשוב ומה בדיוק הוא מכיל?

התיק שמכין אתכם למצבי חירום

בכל עסק או מקום ציבורי בו יכולים הנוכחים להיקלע למצב חירום כלשהו, יש צורך בשליטה מלאה על סדר הפעולות הנכון כדי לחלץ אותם כמה שיותר מהר ובשלמותם. זה יכול להיות אירוע טרור וזו יכולה להיות גם רעידת אדמה אך בעיקר לשריפות, שעלולות ללכוד אנשים חסרי אונים שלא יידעו כיצד להיחלץ מהמצב הזה. הכנת תיק שטח היא הדרך הכי טובה להיערכות למקרה כזה ולפינוי הבניין במהירות האפשרית, כאשר אוסף הנהלים שמופיעים בו קשורים למאפייני המבנה כמו הציוד שיש בו, סוג המבנה והגודל שלו.



מה צריך לדעת על הכנת תיק שטח?

·         רק יועץ בטיחות שהוסמך בחוק יכול להכין תיק שטח. את ההסמכה הזו תהיו חייבים לבדוק היטב וכמובן להתייחס לפרמטרים נוספים כמו מקצועיותו וניסיונו בתחום.
·         תיק השטח הוא דרישה מטעם שירותי הכבאות והוא נועד לשרת את כוחות הכיבוי ואנשי המבנה בעת אירועים רבים. חשוב לזכור כי התיק יכול להשתנות בהתאם לשינויים שמתבצעים בבניין או המצב הביטחוני במדינה, לכן תיק זה חייב לעבור עדכונים ובדיקות תקופתיות.
·         התיק מהווה תנאי הכרחי בגדי לקבל רישיון לעסק בחלק שקשור לאישור משירותי הכבאות וההצלה. פעולת עסק ללא אישור תהיה עבירה על החוק.
·         הכנת תיק שטח חייבת לכלול רשימה של פעולות מניעה כדי למנוע שריפה וגם לספק מענה בעת פריצתה. הוא חייב לספק מידע לגבי גורמי סיכון אפשריים, המערכות שפועלות במקום, הגדרת בעלי תפקידים ועוד.

איזה עסק צריך להכין תיק שטח?

הכנת תיק שטח מחויבת לפי החוק לבתי אבות, בתי מלון, אצטדיונים ואולמות ספורט, קניונים, בתי קולנוע, כפרי נוער וכולה. כמו כן ישנם עסקים שמחויבים להכנת תיק שטח לפי הגודל שלהם, כך למשל אפשר לכלול ברשימה רבי קומות מעל גובה של 29 מטרים, בנקים בעלי 2 קומות ויותר, בתי מסחר ששטחם עולה על 2000 מטרים רבועים ועוד.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק