מי נדרש להציג חוות דעת מומחה לבית משפט?

חוות דעת מומחה לבית משפט יכולה להיות הגורם המכריע בדיונים רבים בנשואים מגוונים. חוות הדעת ניתנת על ידי מומחה שהוסמך לכך ובקיא גם בטיעונים שהוא צריך להציג בחוות הדעת כדי להבהיר את המקרה בעיניים הכי מקצועיות שיש. מי נדרש להציג חוות דעת כזו ובאלו מקרים?

חוות הדעת לפתרון בעיה

השופטים שיושבים בבית המשפט ושומעים על טיעונים שונים שסותרים זה את זה יכולים להיות מומחים מבחינת החוק אך לא מבחינת הנושאים המקצועיים שבהם עוסק התיק המדובר. אי אפשר להעסיק מומחים בבית המשפט שיסביר לשופט כל טיעון וטיעון בשפה שהוא יבין ולכן יש צורך בחוות דעת מלאה שאותה השופט יוכל לקרוא בעיון ולהבין מה תהיה ההכרעה הצודקת ביותר במקרה המדובר. לעתים ניתנות חוות דעת בנושאים קטנים ביותר אך מכריעים להכרעת הדין.

מתי יש צורך בחוות דעת מומחה לבית משפט?

·         אחת מחוות הדעת הנפוצות ביותר היא חוות דעת רפואית. חוות דעת זו ניתנת מרופא מומחה במגוון סוגים: כירורגיה, אורתופדיה וכולה. חוות הדעת רלוונטיות גם לדרישת פיצויים, כמו למשל מביטוח לאומי, אך גם בתביעות כנגד הליך רפואי שלטענת הצד התובע גרם לנזק כתוצאה מרשלנות רפואית.
·         בענייני פלילים יש צורך להציג חוות דעת שונות לפי המקרה, למשל: חוות דעת ממומחה בליסטי שיסביר על תנועת כדור שנורה, חוות דעת מפתולוג שיסביר איזו סכין חתכה את הקורבן וכולה.
·         חוות דעת מומחה בטיחות לבית משפט יכולה להיות הגורם שיכריע לגבי האשמים באסון מסוים שקרה. למשל, אם בניין מסוים קרס או ששריפה גבתה חיי אדם, ייתכן שהיה ניתן למנוע את האסון אם מישהו לא היה מתרשל בענייני הבטיחות ולכם מומחה בטיחות יספק את הנתונים ואת התמונה הכוללת.ד

לא תמיד חוות הדעת מכריעה

חשוב לזכור שכל אחד מהצדדים יכול להגיש חוות דעת ולהוכיח את טיעוניו, מה שיכול ליצור התנגשות גדולה בבית המשפט. כמובן שהמומחים שמספקים את חוות הדעת עושים זאת בצורה אובייקטיבית במיוחד ללא כל ניגוד עניינים. עם זאת, ייתכן שחוות הדעת לא תהיה היחידה שתכריעה כיוון שהשופט יתייחס לעוד נתונים שמתייחסים למצב הקיים, וכך התמונה הכוללת לא תושפע בצורה מלאה מחוות הדעת שסופקה.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק