בטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה יכולה להיות הרבה יותר מסוכנת ממה שהיא נשמעת. אין ספק כי הגובה מלכתחילה צריך להסביר לכם מדוע מדובר בעבודות מסוכנות אך המאמר הזה יסביר לכם לא רק מה הסכנות, אלא גם כיצד מתמודדים עמן. זה הזמן להבין הכל על בטיחות בעבודה בגובה ומי צריך אותן.

מה הסכנות בעבודה בגובה?

עבודה בגובה יכולה להיות מסוכנת בראש ובראשונה בגלל נפילה. נדמה כי לא צריך להסביר מדוע הנפילה יכולה להיות מסוכנת אך הטעות של אנשים היא שהנפילה יכולה להיות מסוכנת אך ורק אם מדובר בגובה של כמה מטרים טובים. למעשה אפילו גובה של שלושה מטרים יכול להיות מסוכן מאוד לנפילה, כמו למשל קבלן איטום שעובד בגג בן קומה אחת. עבודה בגובה יכולה להיות מסוכנת גם בגלל שמדובר בשטח עבודה קטן לעתים קרובות, כמו למשל מנקה חלונות שיש לו עגלה שתלויה באוויר או שהוא בכלל תלוי על חבל במהלך סנפלינג. מרחב התזוזה הקטן יכול לגרום לטעויות קשות ולפגיעה.

הכשרה מתאימה לצוות העבודה

ההכשרה של הצוות היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לבטיחות בעבודה בגובה. אי אפשר לעבוד בגובה בלי הכשרה טובה וההכשרה הזו היא מעוגנת בנהלים של משרד העבודה. יש עבודות שמוגדרות כעבודה בגובה והן מחייבות נהלים ברורים במיוחד. אי אפשר לדבר על הנהלים באופן כללי כי הרי הם יורדים לפרטים הכי קטנים שיש אך כחלק מהנהלים הללו יש צורך בהכשרה מתאימה כדי לבצע כל עבודה מסוג זה. עבודה בגובה מחייבת עמידה בכל תקני הבטיחות, ריענונים שנה וכמובן רישיון בתוקף שיוכיח שאותו בעל מקצוע עבר את כל אלו.

בדיקת תקינות לכל ציוד הבטיחות

הציוד שעמו פועלים העובדים בגובה הוא זה שמציל את חייהם. הוא אמור לתמוך בהם כאשר הם בגובה רב וגם לכפר על הטעויות שהם עלולים לבצע. אפשר להסתכל על ציוד הבטיחו שבו משתמשים עובדים בעבודה בגובה ולהבין עד כמה הוא חשוב. החל מהשאקל הכי קטן שנראה לכם כלא משמעותי ועד הרתמה שתופסת עובדים כבר שנים רבות, כל אחד מהחלקים הללו מונע נפילה ולעתים גם מוות כחלק מבטיחות בעבודה בגובה יש צורך לבחון את התקינות של הציוד הזה, כי לעתים יכול להיות שקרע קטן יתפתח לקרע גדול יותר ולסיכון ממשי עבור העובד.

עבודה בתנאי מזג אוויר הולמים

מזג האוויר יכול להיות אחד הגורמים הכי גדולים לתאונות בעבודה בגובה. אי אפשר לדבר על בטיחות בעבודה בגובה באותו משפט עם מזג אוויר סוער כי הם סותרים אחד את השני. לא משנה עד כמה ציוד הבטיחות תקין ואפיל וחדש, עד כמה הצוות שפועל בגובה מנוסה ומקצועי ואפילו אם הצוות עבר ריענון על בטיחות בעבודה מסוג זה לפני יומיים, מזג אוויר מסוכן יכול לגרום לצרות צרורות. כאשר יש מזג אוויר מסוכן אי אפשר לעבוד בגובה, וגם אם כן, יש לבצע זאת בצורה מוגבלת ותוך הפעלת שיקול דעת אובייקטיבי שלא מוטה משום גורם.

אלו סוגי עבודות בגובה קיימות?

יש מגוון רחב של עבודות שעונות להגדרה של עבודה בגובה ואפשר למנותץ רק חלק מהן, את הבולטות ביותר. את קבלני האיטום כבר ציינו, הם יכולים לעבוד על הקרקע אך עיקר העבודה שלהם היא איטום גגות, לעתים איטום גגות גבוהים למדי. בסנפלינג אפשר למצוא גם קבלני איטום לאיטום קירות חיצוניים וגם מנקי חלונות, שחייבים להיות ערוכים לכל תרחיש ולשקול כל תזוזה בגובה רב. גם גוזמי עצים, מנופאים, חשמלאים שעובדים בחברת החשמל ועוד בעלי מקצוע רבים חייבים להיזהר כאשר הם עולים לגובה לביצוע עבודה.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק