יועצי נגישות ובטיחות — אילן לביא

אם אתם רוצים להקים עסק חדש אתם חייבים לעבוד עם כמה יועצים. יש יועצי בטיחות אש, יש יועצים עסקיים, יש יועצים פיננסיים והרשימה עוד ארוכה. המטרה של היועצים הללו היא לספק לכם חוות דעת בתחומים שבהם אתם לא שולטים, כאשר שניים מהתחומים החשובים ביותר הם בטיחות ונגישות.

מה תפקידו של יועץ נגישות ובטיחות?

יועצי נגישות ובטיחות הם למעשה יועצים מקצועיים שהוסמכו לכך מטעם המדינה ויש להם רקע אקדמאי בתחומים רלוונטיים, כמו למשל טכנולוגיה, הנדסה או בנייה. התפקיד של יועץ הבטיחות והנגישות הוא לדאוג שהמקום יהיה בטוח לכול העובדים והלקוחות וכמובן נגיש לבעלי מוגבלויות שונים. יכול להיות שתתבלבלו בין התפקידים הללו כי יש יועצי נגישות ויש יועצי בטיחות והתפקיד שלהם הוא ממש לא אותו התפקיד, אך אתם יכולים לקבל ייעוץ מאדם שיבצע את שני התפקידים. זה יכול לחסוך לכם כסף, זמן וגם חיפושים אחר עוד איש מקצוע.

מתי נצטרך יועץ נגישות ובטיחות?

יועצי נגישות ובטוחים יהיו חייבים לעבוד אתכם כבר בשלב הקמתו של העסק. זה ממש לא משנה אם אתם מקימים את העסק בעצמכם או שאתם משכירים אותו ומשפצים אותו לקראת קבלת הלקוחות הראשונית. זה לא משנה אם מדובר בעסק שקשור בענף המזון, התקשורת, התיירות או כל תחום אחר, העסק שלכם חייב להיות גם נגיש וגם בטוח. הבטיחות פונה בעיקר לנזקים שיקרו לעובדים שלכם, כאשר נזקים אלו יכולים להיות גם במטבח תעשייתי וגם במפעל ייצור, כאשר הנגישות פונה בעיקר ללקוחות שרוצים לקבל שירות ממש כמו כול לקוח אחר למרות הנכות שלהם, בין אם מדובר על נכות שכלית או פיזית.

כיצד נבחר יועץ נגישות ובטיחות?

בחירת יועצי נגישות ובטיחות היא לא בחירה קלה ויש צורך לבצע סקר שוק מעמיק לפני שבוחרים אותם. יכול להיות שיועץ הנגישות שתבחרו יהיה מקצועי במיוחד אך המחיר שלו יהיה גבוה מידי, מה שיניע אתכם לבחור ביועץ אחר. חשוב לזכור שהעבודה עם יועץ הבטיחות והנגישות חשובה מאוד והיא מתבצעת באופן די חד פעמי, עד לביקורות שהוא יצטרך לבצע כל שנה כשמדובר בבטיחות, וכל מספר שנים כאשר מדובר בנגישות. בסופו של דבר את היועצים הללו אפשר לבחור דרך האינטרנט או דרך המלצות מקולגות בעבודה, כאשר חשוב מאוד להתייחס לכמה פרמטרים בבחירתו.

לעבוד עם יועצים מורשים בלבד

העבודה עם יועצי נגישות ובטיחות תיתכן רק אחרי שבדקתם את הרישיון שלו. אם ליועץ הבטיחות והנגישות אין רישיון בתוקף אז קורים כמה דברים מאוד לא טובים: ראשית, לא תוכל ולסמוך עליו כיוון שיכול להיות שהוא בכלל לא מוסמך, ואולי לא חידשו לו את ההסמכה מסיבה מסוימת, כמו למשל התרשלות בעבודה. שנית, יכול להיות שהיועץ בכלל לא מכיר את הנהלים העדכניים וכל מה שהוא אומר, גם אם הוא חושב שהוא מקצועי ביותר, בפועל לא נכון כלל. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי אם הוא לא מורשה לספק לכם ייעוץ אז בפועל מה שאתם עושים לא יהיה רלוונטי כי הוא לא יכול לספק את האישור הסופי.

כיצד נבדוק את הניסיון והרישיון?

כדי לבדוק האם ליועצי הנגישות והבטיחות יש רישיון אתם חייבים לבדוק זאת באתר של משרד הכלכלה. רק אם היועצים מופיעים ברשימה הארוכה שיש באתר זה אתם יכולים לדעת שיש להם רישיון עדכני בוודאות. לגבי הניסיון של היועץ, הוא בדרך כלל יסביר לכם כמה זמן הוא פועל בתחום ומה הרקע שלו ואם מדובר ביועץ מורשה, סביר להניח שהוא לא ישקר. עם זאת יש להתרשם ממנו באופן אישי, גם מהמקצועיות וגם מיחסי האנוש, כי בסופו שלד בר אתם הולכים לעבוד ביחד.

from medium.com/@Ilan_Lavi Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק