יועץ בטיחות בעבודה

על יועץ בטיחות בעבודה בטח שמעתם אך האם אתם יודעים מה הוא בדיוק עושה? האם אתם מבינים עד כמה הוא חשוב? הנה כמה דבירם חשובים לגבי העבודה שלו.

מה התפקיד של יועץ בטיחות בעבודה?

יועץ בטיחות בעבודה הוא אחד מאנשי המקצוע החשובים ביותר שיעבדו אתכם במטרה לשמור על העסק שלכם בטוח ומוגן. יועץ בטיחות בעבודה הוא איש מקצוע שעובד בתחום זמן רב, כאשר רק כדי להירשם לקורס יועצי בטיחות עליו להיות בעל ניסיון רב. יועץ בטיחות בעבודה הוא זה שיבדוק את העסק שלכם, המפעל, המשרד או כל מקום עבודה אחר בהתאם לתחום, ויבין מה הנהלים שבהם הוא צריך לעמוד וכיצד הוא יוכל להיות המקום הכי בטוח שיש. כך תוכלו להימנע מתאונות לעובדים וללקוחות וכמובן להימנע מקנסות בביקורות  שיכולות להתבצע אפיו באופן מפתיע בעסק.

עובד מול המנהלים והעובדים

לא מעט פעמים קורה שבו הדעות של העובד מתנגשות בדעותיו של המעביד. יכול להיות שזה יהיה בענייניים מקצועיים אך יכול גם להיות שה יהיה בנושא בטיחות בעבודה. יכול להיות שהעובד לא ירצה לבצע פעולה מסוימת בגלל שהיא מסוכנת מידי ואז יהיה מצב בו העובד יכול לעמוד על סף פיטורין. זה יכול לקרות בענף הבנייה, אינסטלציה, איטום ובעוד מגוון רחב של תחומים. התפקיד של יועץ בטיחות בעבודה הוא ליידע אצת המנהלים של מקום העבודה מה גבולות הבטיחות שבהם יש לעמוד, מה מותר לעשות ומה אסור. כל מעסיק חייב לדעת את ההגבלות שלו גם לטובתו וגם לטובת העובד.

עבודה מול הגופים השונים

יועץ בטיחות בעבודה אמנם עובד בעיקר עם המעביד בעצמו אך בסופו של דבר הוא גם מייצג אותו מול גופים אחרים. הייצוג הזה יכול להיות גם מול בית המשפט ובכך נעסוק לאחר מכן אך הדבר החשוב יותר שאתם צריכים לדעת הוא הייצוג שלו עוד בשלב פתיחת העסק. כל עסק חייב להיות מקום בטוח לעובדים שלו וכדי לוודא זאת מההתחלה עליו להציג אישורים מרשות הכיבוי וההצלה ולעתים גם ממשרד הבריאות או ממשרד העבודה, זה כבר תלוי הסוג העסק והפעילות שלו. העבודה מול הגופים הללו חשובה מאוד והיא גם דואגת להסיר את הדאגות מהעובד עצמו.

ביצוע בדיקות שונות במקום

אין ספק כי העבודה של יועץ בטיחות בעבודה חשוב כבר מהרגע הראשון אך בכל זאת יש לזכור כי העבודה איתו מתבצעת לאורך כל פעילותו העסקית של העסק. שוב, זה תלוי בסוג הפעילות העסקית, לעתים העבודה עמו תהיה שוטפת ואינטנסיבית ולעתים לא, אך היא תמיד תהיה. יועץ בטיחות בעבודה יבצע בדיקות וריענונים לצוות העובדים וכמובן גם לצוות ההנהלה, הוא יבצע בדיקות שונות כמו בדיקות רעש ובדיקות ציוד, והוא יבצע גם סקרי בטיחות מלאים כולל דו"חות מפורטים. את הדו"חות האלו הוא כמובן יעביר גם לגופי האכיפה במידה ותהיה בעייתיות כלשהי.

חוות דעת וייצוג מול שופט

עד כה נדמה כי יועץ בטיחות בעבודה הוא למעשה המתווך בין החוק, בין הנהלים והתקנות, לבין המעסיק, שמבחינתו העיקר להרוויח כמה שיותר. עם זאת, יועץ בטיחות בעבודה גם יתמוך בעסק כאשר הוא יעבוד לפי הנהלים ובכל זאת יאשימו אותו בדבר מה. יכול להיות שזה עובד שיאשים אותו ויכול להיות שאלו הם גופי האכיפה, כמו למשל רשות הכיבוי וההצלה או המשטרה. אם לא עוול בכפו של העסק יועץ בטיחות העבודה ייצג אותו מול השופט ויסביר את המצב מהנקודה המקצועית שלו. למעשה אפשר לומר כי יועץ בטיחות בעבודה יכול לשמש כעד מומחה במידת הצורך.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק