יועצי נגישות מורשים

יועצי נגישות יכולים לעזור לכם להנגיש את העסק שלכם גם לבעלי מוגבלויות. ההנגשה הזו חשובה גם כי אתם יכולים לקבל קנסות די רציניים אם העסק לא יוכל להכיל נכים ובעלי מוגבלויות שונים וגם כי העסק עצמו יכול להפסיד את הלקוחות הללו ובכך להקטין את המחזור העסקי שלו. מדוע חשוב לבחור ביועץ נגישות מורשה?

כיצד נמצא יועצי נגישות מורשים?

אם אתם רוצים למצוא יועצי נגישות מורשים אתם יכולים לבחור באחת מן האפשרויות הבאות. האפשרות הראשונה היא שפשוט תחפשו את היועצים הללו באינטרנט, כאשר חיפוש קצר בגוגל כבר יספק לכם לא מעט תוצאות. אתם יכולים גם לשאול קולגות בעבודה, בני משפחה שאולי יידעו וכמובן לשאול בפייסבוק ואולי תקבלו כמה המלצות אישיות. האפשרות השנייה היא להיכנס לאתר של משרד הכלכלה ולהביט ברשימה של יועצי נגישות מורשים שיש בו וכך תוכלו לבחור יועץ מוסמך ואמין, כאשר עדיין יש צורך לבצע סקר שוק אחרי רשימה זו.

מדוע חשוב לבחור רק ביועצים מורשים?

יועצים מורשים יכולים לספק לכם את העבודה הכי טובה שיש, והם יעשו זאת תמיד בכפוף לנהלים. אם לא תוודאו שאותו יועץ נגישות באמת בעל רישיון מטעם המדינה, אחרי שהוא עבר בחינת הסמכה לא פשוטה והכשרה מתאימה, לא תוכלו להיות בטוחים במקצועיות שלו. אם לא תוכלו להיות בטוחים במקצועיות שלו לא רק שלא תעמדו בנהלים שקבע החוק, אלא גם תוכלו להגדיל עוד יותר את אי השוויון שיש כיום בנוגע לבעלי מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות. חשוב לזכור שיועץ מורשה גם יעבוד רק לפי הנהלים וכך אתם יכולים להיות בטוחים שאתם לא מחסירים דבר, גם לא את העדכון האחרון שיצא.

מתי ניעזר ביועצי נגישות?

אם אתם רוצים להקים מפעל חדש, אם אתם רוצים להקים עסק או מבנה ציבורי כלשהו אפילו אם הוא לא למטרות רווח, אתם חייבים לעבוד עם יועץ נגישות. רק אם תעבדו עם יועץ נגישות תוכלו להנגיש את המקום לנכים וזה כולל הנגשה של החניה, של הכניסה, של השירותים שאתם נותנים וכן הלאה. יועץ הנגישות יכול לעזור לכם גם כאשר העסק או המוסד כבר בנוי, וזאת כיוון שתמיד יוצאים עדכונים נוספים לחוק שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות שיצא בשנת 1998. יועץ נגישות מורשה יכול גם לספק לכם בדיקות תקופתיות כדי לחדש את אישור ההנגשה שלכם ובכך להימנע מקנסות גבוהים מאוד.  

מה חשיבותם של יועצי הנגישות?

יועצי נגישות הם אנשים חשובים מאוד במדינה, כיוון שהם אלו שאחראיים לאכוף את השוויון בין בעלי מוגבלויות לאנשים שאינם מוגבלים. יועצי הנגישות הם אלו שעוזרים לעסקים לבצע את ההנגשה בצורה הנכונה ולמעשה מביאים לידי ביטוי בפועל את ה חוקים והנהלים שמחוקקת הכנסת. ללא יועצי נגישות העסקים לא היו יכולים לדעת האם הם מבצעים את ההנגשה בצורה נכונה כך שבפועל יעזרו לנכים לקבל את השירות שמגיע להם ואת תנאי השטח שיתנו להם להרגיש שווים בין שווים. חשוב לזכור כי 18 אחוזים מאוכלוסייתה של מדינת ישראל היא בעלת מוגבלות פיזית כלשהי.

האם אפשר לקבל ייעוץ חוזר?

יכול להיות שאת הנהלים והחוקים שחוקקה המדינה כמה יועצי נגישות יבינו בדרכים אחרות. יכול להיות שיועץ אחד יסביר לכם שאתם חייבים להקין מעלית ויועץ אחר יספר לכם שאתם יכולים להתקין מעלון מדרגות שיהיה הרבה יותר זול ופשוט להתקנה ואולי גם יותר יעיל. למעשה אתם לא חייבים לעשות מה שיועץ הנגישות אומר לכם לעשות, זה ייעוץ בלבד, ואתם יכולים גם לקבל ייעוץ נוסף מיועץ אחר.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק