חוות דעת מומחה מטעם בית משפט

חוות דעת מומחה לבית משפט היא חוות דעת מנומקת ומפורטת שמסבירה את נקודת ראייתו של המומחה בתחום, לגבי תיק שנידון בבית משפט. יכול להיות שזה יהיה מומחה לענייני אורתופדיה, יכול להיות שזה יהיה מומחה לענייני בליסטיקה ובכל מקרה יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת עליו.

מתי יש צורך בחוות דעת מומחה?

חוות דעת מומחה בטיחות יכולה לעזור לכם במגוון רחב של מצבים משפטיים. יכול להיות שאתם אלו שתתבעו ויכול להיות שיתבעו אתכם ולמעשה זה לא כל כך משנה, כי חוות דעת אחת יכולה לשנות הכול ולפתור בעיות משפטיות קשות מאוד. יכול להיות שתצטרכו חוות דעת של מומחה כדי לקבל את הפיצויים מביטוח לאומי, שלדעתכם מגיעים לכם אחרי שעברתם תאונה קשה, ויכול להיות שזה יהיה חוות דעת מומחה לענייני תעבורה שישכנע את השופט מדוע אין סיכוי שהרכב שלכם הוא זה שהיה אשם בתאונה שעברתם ובגינה קיבלתם תביעה. המומחים יכולים לעזור לכם בתחומים רבים לפי התמחותם.

מיהו המומחה ולמה נעזרים בו?

המומחה הוא למעשה איש מקצוע מתחום מסוים. הוא יכול להיות בוחן תנועה, הוא יכול להיות רופא, הוא יכול להיות מומחה לירי ולמעשה יש כל כך הרבה נושאים שקשה להכיל את כולם ברשימה אחת אפילו אם היא תהיה ארוכה. המומחה עשיר בניסיון והוא עבר הסמכה משפטית כדי לשמש כמומחה לבית משפט, בעת הצורך הוא גם יכול להגיע בתור עד מומחה ולהסביר לשופט פנים מול פנים ולא רק בחוות דעת כתובה. המומחים חייבים להשתלב בבית המשפט כיוון שהשופטים אמנם בקיאים בעולם המשפט אך אין להם מושג אמיתי בתחומים מסוימים ולכן המומחה הוא העיניים המקצועיות של השופט.

כיצד נגייס חוות דעת ממומחה?

כדי לגייס חוות דעת מומחה אפשר להיעזר באינטרנט. כמובן שגם עורך הדין, שהמומחה אינו מחליף אותו שום פנים ואופן, יכול לעזור לכם להשיג את המומחה אך אתם חייבים להתרשם מכל מומחה לפרטי פרטים לפני שאתם בוחרים בו. אמנם כל מומחה יהיה עשיר בניסיון אך השם שלהם לא יהיה אותו הדבר, המקצועיות שלהם לא תהיה אותו הדבר וגם המחירים שלהם והכימיה ביניכם. לכן חשוב מאוד לבצע סקר שוק מעמיק שייגע בכל הפרמטרים האלו כדי שתקבלו את הבחירה הכי טובה שיש. בסופו של דבר המשקל של חוות דעתו של המומחה כבדה מאוד גלבי עתידכם.

באלו תחומים ישנם מומחים?

יש תחומים רבים שבהם יש צורך בחוות דעת מומחה אך לא ניגע בכולם כיוון שהם רבים מאוד. עם זאת, כן נציין את המומחים הנפוצים ביותר ואלו שיש סיכוי שתצטרכו אותם. בראש הרשימה יש את המומחים הרפואיים, אלו רופאים במקצועם. הרופאים מספקים חוות דעת כאשר יש שתביעה מסוימת בגין רשלנות רפואית או כאשר יש עילה לקבלת פיצויים. כמו כן יש את מומחי התעבורה שיכולים להיות חשובים מאוד לתאונות דרכים קשות שיחליטו מי באמת אשם, יש את המומחים לדין שזר שיכולים להסביר לשופט מה אומר החור במדינה אחרת כשזה רלוונטי וכן הלאה.  

האם מומחה מכריע את התיק?

קל לחשוב שהמומחה הוא זה שמכריע את התיר בסופו של דבר אך לא תמיד זה כך. אמנם המשקל של חוות דעת משפטית לבית משפט מטעם מומחה כבד מאוד אך בסופו של דבר זו רק חוות דעת אחרת ויכול להיות שמומחה אחר יחשוב אחרת. כמו כן, יש עוד פרמטרים שמשפיעים על התיק ולכן יש צורך לקיים דיון עמוק ומורכב עד להגעה לפסק הדין הצודק ביותר.

from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק