בטיחות בעבודה בחורף

תקופת החורף היא אחת התקופות הקשות ביותר מבחינה בטיחותית. אמנם גם בקיץ יש סכנות רבות, בעיקר בשל החשמל הרב שמנוצל כדי לקרר, אך החורף היא עונה בעייתית יותר גם מבחינת התנאים האובייקטיביים שלה. זה הזמן להבין מהן הסכנות בתקופת החורף וכיצד נהיה בטוחים מפניהן.

מה הבעייתיות בעבודה בחורף?

החורף היא תקופה קשה שלמעשה רוב האנשים לא אוהבים. נכון שהגשם יכול לעזור לכנרת ולמאגרי המים להתמלא אך בסופו של דבר יש לו יותר סכנות מיתרונות, בעיקר כאשר מביטים על מקומות העבודה השונים. בחורף יש גשמים שלעתים יהיו עזים ויגרמו להצפות, אך אפילו גשם קל יחסית יכול למנוע עבודה או להפוך אותה להרבה יותר מסוכנת ומסובכת. יחד עם זאת, גם כאשר הגשם כבר הפסיק, יש בוץ שיכול לגרום לכל משטח להיות חלק ומסוכן, ולא רק לכלי רכב תפעוליים אלא לעובדים עצמם. אם נוסיף לכך מפגעים מברד או מרוחות חזקות נבין עד כמה נהלי העבודה בחורף חשובים.

בטיחות בעבודה בגובה בחורף

יש לא מעט נהלי עבודה באופן כללי אך גם לא מעט נהלים באופן ספציפי לחורף. נהלי העבודה יכולים להיות נוקשים עוד יותר בתקופה זו של השנה והם מדברים אפילו על מועדי השקיעה והזריחה. כמובן שיש מפעלים ומקומות עבודה שעובדים גם בשעות הלילה אך נהלי העבודה שונים לחלוטין, בעיקר אם מדובר בעבודת חוץ. משעת השקיעה ועד הזריחה יש צורך באישור בכתב כדי לעבוד בחוץ. האישור הזה תקף לגבי כולם, החל ממנופים, כלי רכב תפעוליים ועד חברות קידוח. אמנם העבודה בימינו יכולה להתבצע די בקלות גם בלילה אך שוב לזכור שעם תנאי ראות גרועים וגשמים, מדובר בסכנה גדולה.

מניעת נזקים בגלל הגשם

מעבר לבעיות ולסכנות שיכול לגרום הגשם והתנאים הקשים בחורף, חשוב לזכור שהוא גם יכול להזיק למבנים עצמם ובכך לפגוע בעובדים. בלי איטום הולם המבנה לא יוכל לשרוד בחורף וייתכנו נזילות שיהיו מסוכנות לכלל ציבור העובדים. מעבר לכך שסביבת העבודה לא תהיה נעימה כאשר יש מפגעי איטום, נזילה יכולה לפגוע מאוד במכונות ובמערכות חשמל, שבמפעלים ובמקומות עבודה נוספים יהיו הרבה יותר מסוכנים מאשר מערכת החשמל הביתית. אמנם אי אפשר למנוע את השם אך אפשר למנוע את הנזקים השניוניים שלו וגם לכך יש נהלי עבודה ברורים שאמורים לדאוג לכך.

מה לגבי סופות וברקים?

אולי קשה לדבר על הברקים כאחד המפגעים הרציניים הרי פגיעת ברק היא עניין די נדיר, אך היא הופכת להיות מסוכנת יותר כאשר יש אנטנות או כלי ברזל גדולים וחשופים. גם לעובדים עצמם מסוכן מאוד לעבוד בחוץ כאשר יש ברקים ויש נהלי עבודה שמונעים את האפשרות הזו. כמובן שגם הרוח עצמה יכולה להיות מסוכנת מאוד והיא קצת יותר מובנת מאליה, ועובדים רבים לא יעבדו כשיש רוחות עזות אפילו אם הם לא יודעים שיש נהלים כאלו. כאשר יש סופה יש להישאר בתוך מבנה גם אם זה אומר לדחות את העבודה לזמן מה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעבודה בגובה.

ציוד עבודה מתאים לעובד

כל עובד חייב שיהיה לו ציוד עבודה מתאים לחורף גם אם הוא עובד בתוך מקום מקורה. חשוב זלכור כי נזקי הקור יכולים להיות גם ארוכי טווח ולא רק קצרי טווח, כך שאם יש עובד שמרגיש שהוא כשיר ובריא זה לא אומר שהוא יישאר כך בטווח הארוך. בגדי עבודה חמים וכפפות לעבודה בחורף, משקפי מגן אם יש בכך צורך וכמובן קסדות שתמיד צריכות להיות. כל אלו חייבים להיות עם העובד, אפילו אם הוא רוצה ללבוש כובע צמר ולא יכול לשים קסדה או שהבגדים החמים לא נוחים לו במהלך העבודה.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק