חוות דעת מומחה לדין הזר

על חוות דעת של מומחה אין טעם להרחיב הרי כולנו מבינים עד כמה הן חשובות. חוות דעת אלו יכולות להינתן במגוון רחב ש לנושאים אך למעשה יש מקרים בהם המומחים לא יעזרו, כי יש צורך להבין גם את המערכת המשפט במדינה אחרת. מתי יש צורך בחוות דעת מומחה לבית משפט מסוג זה ומדוע?

מהי חוות דעת מומחה לבית משפט בדין זר?

חוות דעת מומחה לבית משפט היא למעשה הדעה של מומחה בנושא מסוים שיכול להיות מהתחום הרפואי, הפלילי וכן הלאה. חוות דעת מומחה בדין זר היא למעשה חוות דעת דומה בתבניתה ובמטרתה כאשר הפעם הדגש הוא על מורכבות תיקים שבהם יש צורך לערב גם את הדין של מדינה אחרת. יכול להיות שעבירה מסוימת בוצעה בחו"ל והאדם צריך להישפט גם בישראל, יכול להיות שמדובר על חברה זרה וכן הלאה. בגלל העולם הגלובלי שלנו כל מדינה חייבת להחזיק גם במומחים לדין הזר, כאשר יש מומחה לרוב המדינות בעולם, אם יש להם יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל.

מתי יש צורך בחוות דעת כזו?

חוות דעת מומחה לדין הזר חייבת להינתן כאשר יש צורך לבדוק מה אומר החוק מבחינת המדינה השנייה שאליה קשור הגוף, התאגיד או האדם שעומד לדיון. יכול להיות שהתיק שנידון בבית המשפט יהיה תיק שלילי, כמו למשל במקרים של עבירות או הגבלות עסקיות, ויכול להיות שזה דווקא יהיה עניין חיובי בטבעו כמו למשל מיזוג או קנייה של חברות. בסופו של דבר חוות הדעת נועדה לסלק כל מכשול שיכול להיות בתהליכים אלו כאשר לעתים לא תהיה חפיפה בין החוקים של שתי מדינות. לעתים הסתירה ביניהם יכולה להיות קטנה מאוד וניתנת לגישור.

קבלת ירושה מבן משפחה תושב זר

אחת הדוגמאות הטובות ביותר לצורך בחוות דעת מומחה לבית משפט מהדין הזר היא כאשר חברה גדולה רוצה לקנות שטח כלשהו בישראל. מצד אחד מדובר בשטח של חברה שעתידה לעבוד בישראל אך מצד שני הבעלים של החברה או הדירקטוריון כלל אינם ישראלים. האם יש לספק להם את האפשרות להחזיר בשטח נרחב? כמו כן, אפשר לקחת כדוגמה מצב בו אתם צריכים לקבל ירושה מתושב חוץ. יכול להיות שיש חוק כלשהו במדינה בה הוא גר שמונע את העברת הירושה, או חוקי מיסוי מסוימים. לכן יש צורך במומחה שידאג לבעיות אלו ויסביר מה אפשר לעשות ומה אי אפשר.

מה לגבי פסיקות מחוץ לישראל?

יכול להיות שתהיה פסיקה כלשהי מחוץ לישראל ויהיה צורך לכבד את החוק של המדינה שבה התיק נידון. גם במקרים אלו יש צורך להפעיל את המומחים לדין הזר כדי שיבינו כיצד זה צריך להתבצע והאם יש סתירה כלשהו בחוק הישראלי. לעתים יש פושעים שמוסגרים מישראל למדינה אחרת ולעתים יש פסיקות במדינה אחרת שעמה ישראל ביחסים טובים, והפסיקות הללו חייבים להתקיים גם בשטחי המדינה כדי שהפושע ירצה את עונשו. פסיקות אלו לא חייבות להיות בנושאים פליליים אלא גם בנושאי משפחה, נושאים כלכליים וכן הלאה.

כיצד נמצא מומחים לדין הזר?

כדי למצוא מומחים לבית משפט לדין הזר אתם יכולים להריץ חיפוש קצר בגוגל. אחרי שתיפתח מולכם רשימה של אתרים בהם יש מומחים עם הטלפון ותיאור קצר עליהם, לעתים גם האתר של המומחים בעצמם, אתם יכולים לבצע סקר שוק מעמיק יותר ולהתקשר למומחים הבולטים במיוחד. כך תוכלו לקבל את השירות שאתם רוצים קרוב לביתכם כאשר יש מומחים בכל רחבי הארץ, אחרי שהתרשמתם מהניסיון שלהם והמקצועיות שלהם.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק