תקנות הבטיחות בעבודה אריזות

עבודות אריזה הן עבודות לא פשוטות כלל, אך כאשר מדברים על תקנות בטיחות במהלך אריזה לא מדובר רק על השימוש במכונות. יש תקנות ונהלים גם לגבי האריזות עצמן, ועל הכל נרחיב במאמר הבא.

מהם תקנות בטיחות ולמה הן נחוצות?

תקנות בטיחות הן למעשה קובץ של תקנות ונהלים שמטרתם לשמור על הבטיחות של העובדים ושל הצרכנים. יכול להיות שהנהלים לא תמיד יהיו מובנים ויכול להיות שהם יהיו ברורים עד כדי כך שתחשבו מדוע בגלל מישהו כתב אותם. אסור לשכוח שבעולם שבו אנו חיים יש לא מעט מנהלים ומעסיקים שמעוניינים להוציא את המיטב מהעובדים שלהם והפעילות העסקית של המשרד או המפעל בו הם עובדים, לעתים גם על חשבון הבטיחות. בדיוק למקרים כאלו יש נהלים שיגנו על העובד כאשר הנהלים מדברים על כל שלב ושלב בעבודה, אפילו מה צריך להופיע על האריזות.

מה הקשר בין התקנות לבין האריזות?

כל עסק שמייצר צריך את האריזות. האריזה נועדה לשמור על המוצר בשני פרמטרים: הראשון הוא לאורך זמן כיוון שהמוצר בעצמו לא תמיד יחזיק מעמד בתנאים שמחוץ לאריזה. השני הוא שמירה עליו מפני חבלות. עם זאת, אריזות יכולות לבלבל מאוד את הלקוח וגם את המפיצים ובכך לגרום לבעיות, בין היתר בעיות שיפגעו בבטיחות שלו. תקנות בענייני אריזה ידועות לכל פס ייצור אך חשוב להבין את ההיגיון בכך: כל אחד שמוביל אריזה מסוימת חייב לדעת מה יש בה והאם היא עומדת בתקנים. כך אפשר למנוע מצב שנפילה של אריזה תהיה מסוכנת או שהאריזה תאוחסן בצורה לקויה.

אלו סימונים מופיעים על האריזה?

על כל אריזה חייב להיות סימנים שיסבירו כיצד לאחסן אותה או מה לא מומלץ לעשות עמה. יכול להיות שאלו יישמעו לכם כמו המלצות בלבד אך למעשה ההמלצות הללו מונעות מהמוצר להיהרס או מונעות סיכון, במקרה הגרוע יותר. הסימנים בדרך כלל יהיו בצלליות וכך למשל צללית של כוס יין מעידה על כך שהמוצר שביר. אם יש חצי שפונים כלפי מעלה אז הצד הזה, שאליו פונים החצים צריך להיות למעלה. אם יש סימן של מטרה, כלומר שני קווים אנכיים זה לזה עם עיגול חצוי באמצע, זהו מרכז הכובד של האריזה. סמל של מטרייה מעיד על הצורך שהאריזה תישאר יבשה וכן הלאה.

משמעותי בעיקר בעידן הגלובלי שלנו

למה הסמלים הללו חשובים? מדוע התקנים הללו חייבים להיות והם לא שאלה של כדאיות לעסק עצמו? הרי בסופו של דבר העסק הוא זה שרוצה לשלוח את המוצרים שלו כך שיגיעו בשלום אז הוא זה שצריך לדאוג להם. למעשה, התקנים הללו חשובים מאוד כדי למנוע נזקים גם למי שמוביל את התקנים וגם ללקוחות עצמם ולכן חשוב לעמוד בהם. בעיקר בעידן הגלובלי שבו נשלחות חבילות מכל יבשת לכל מקום אחר בעולם, יש צורך בסימנים ובתקנים קבועים שיהיו נרות לרגליהם של המתעסקים בייבוא ובייצוא. כמובן שאם יש חומרים מסוכנים באריזה יש קובץ נהלים שלם עבור אריזה כזו.

יועץ בטיחות בעבודה לאריזה נכונה

כדי לעבוד בצורה נכונה עם האריזות יש צורך ביועץ בטיחות שיספר לכם מהם הנהלים, אותם עם הזמן כבר תכירו לבד. בתקנות הבטיחות בעבודה אריזה יכולה להיות מכשול גדול לעסק ולכן יש צורך לעבוד עם מקצוענים. חשוב לבחור יועץ בטיחות אמין ומנוסה, כזה שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות ורצוי אחד שמכיר את תחום העיסוק של העסק. כך תוכלו להיות בטוחים שלא יהיו טעויות במהלך העבודה.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק