מי מוסמך להכשיר יועצי בטיחות

מיהו יועץ בטיחות?
תחום הבטיחות הוא תחום רחב מאוד ויש מספר בעלי מקצוע שעוסקים בו. ממונה בטיחות ונאמני בטיחות הם הסמכות מוכרות במדינת ישראל כאשר ממונה בטיחות אחראי לענף הבנייה ונאמן בטיחות הוא עובד שקיבל הכשרה מתאימה שנועדה להגדיל את הפיקוח, כאשר היחס בין ממונה הבטיחות ונאמני הבטיחות למספר העובדים מעוגן בחוק. יועץ בטיחות פועל במגוון רחב של תחומים ואינו מוגבל לתחום מסוים ומייעץ לחברות רבות לגבי האופן בו הן עובדות, תקינות המתקנים שלהם ועוד מגוון רחב של פעולות.

מי מוסמך להכשיר יועצי בטיחות?
·         ההכשרה של יועץ בטיחות היא הכשרה מעט יותר מורכבת מאשר ממונה בטיחות או נאמן בטיחות כיוון שהתפקיד שלו אינו מעוגן בחוק ואינו בתחום ספציפי אחד. יועץ בטיחות הוא בעל מקצוע שבקיא מאוד בתחום מסוים ומכיר את עולמו טוב מאוד ויכול לספר לחברה או לבעל מקצוע מה כדאי או לא כדאי לו לבצע. הכשרה כזו אינה מעוגנת בחוק והיא בגדר ייעוץ בלבד כאשר המטרה היא למנוע פגיעה באחד העובדים, הלקוחות או הנוכחים בתחום הפעילות של אותו גוף.
·         יועצי בטיחות יכולים לעבור קורס תחת חברות רבות שמספקות שירותי בטיחות לעסקים רבים ולמגוון רחב של חברות במגוון תחומים. יועצי הבטיחות חייבים להגיע מהעולם בו הם רוצים לייעץ, למשל מומחה בתחום הבנייה יכול לייעץ לתכנון והקמה של מבנים ומומחה בתחום החקלאות יכול לייעץ בהקמת חממות או בהקמת פארקים עירוניים.
·         יועץ הבטיחות יכול לספק המלצות או הערות לגבי פעילות מסוימת ובכל מקרה החברה לוקחת על עצמה את כל האחריות. במידה והחברה יישמה את כל המלצות הבטיחות ועדיין נגרמה תאונה מסוימת, ההיעזרות ביועץ בטיחות עומד לזכותה. במקרה הפוך בו לא יושמו ההמלצות של יועצי הבטיחות, היא יכולה להימצא כאשמה. בסופו של דבר לא מדובר על תקן או הכרח בחוק והיעזרות ביועץ מנוסה היא דבר שעסקים רבים דורשים כדי להיות בטוחים שהם בדרך הנכונה והבטוחה.
מה הדרישות לקורס יועצי בטיחות?
לקורס יועצי בטיחות נדרשים אנשים שמגיעים מאותו תחום בו הם רוצים לייעץ ולהתמקצע בנושאי הבטיחות כאשר ממונה בטיחות, מהנדסים והנדסאים יכולים לקחת חלק הפעילות הכל כך חשובה הזו. בסופו של הקורס מוענקת תעודת הכשרה ואישור עבודה שניתן להציג למגוון הלקוחות שמעוניינים לקבל את השירותים מאותו יועץ. אנשים רבים שהגיעו מתחום הבטיחות כמו למשל ממונה בטיחות שפעלו בענף הבנייה במשך עשרות שנים, יכולים להתחיל לייעץ לגבי פרויקטים שונים ולא להיות האחראים בשטח מטעם חברת הבנייה.
אלו נושאים נלמדים בקורס יועצי בטיחות?
בקורס ליועצי בטיחות נלמדים מגוון רחב של נושאים כלליים וגם נושאים שרלוונטיים כלפי אותה ההתמתחות של אותו יועץ. בקורס לומדים על העבודה מול הרשויות ועל כל המסמכים שצריך להציג כדי לקבל אישורים ורישיונות לפעילות מסוימת, על הסכנות שיכולות לצוץ בכל עבודה או אירוע, תקנים ונהלים ועוד שלל נושאים.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק