היכן נדרשים לנהלי בטיחות וגיהות?

מדוע חשוב כל כך לשמור על בטיחות וגיהות?

במקומות רבים אליהם אנחנו מגיעים בשגרת היום יום אנחנו רוצים לדעת שאנו בטוחים לחלוטין. הכוונה לבטיחות היא לא רק בטיחות מפני טרור או מפני תאונות דרכים או תאונות עבודה, אלא להיות בטוחים גם ברבדים שאנו לא רואים כמו היגיינה. בטיחות וגיהות הם נושאים שכמעט תמיד באים יחדיו כיוון שיש להם את אותם העקרונות ושומרים עליהם באמצעות נאמני בטיחות וביקורות שמבצעים, בחלק מהמקומות יותר ובחלק מהמקומות הרבה פחות. המוסד לבטיחות ולגיהות במדינת ישראל מוציא רשימה של נהלים ותקנות בהן צריך לעמוד ומי שלא עומד בהן לא רק מסכן את עצמו ואת העובדים שלו אלא עובר על החוק.

היכן נדרשים לנהלי בטיחות וגיהות?

·         נהלי בטיחות וגהות אפשר למצוא בכל מקום ובעיקר במקומות עבודה. גם אצלנו בבית יש נהלים שאנו ממציאים לעצמנו אך במקום העבודה זה עניין שהופך להיות משפטי לפי חוק. אסור לסכן את אחד העובדים במקום העבודה בגלל תנאים לא היגייניים כמו למשל התפרצות מגיפה או חומרים מסוכנים וגם לא לסכן אותו מבחינה פיזית בחבלה כלשהי. בעיקר בבתי חרושת ובתי מלאכה בהם יש מכונות מסוכנות יש נהלי בטיחות שכוללים ציוד מגן.
·         עוד אחד מהמקומות הבולטים ביותר לשמירה על הבטיחות והגיהות הם מוסדות לימוד. החל מבתי ספר יסודיים ועד התיכון והאוניברסיטאות, יש נהלי בטיחות ברורים מאוד שמחייבים סדר פעולות ונהלים מאוד ברורים החל מהתפשטות מחלה ועד למניעת תאונות בגלל בעיות תשתית, מבנים רעועים וכולה.

בטיחות וגיהות בענף הבנייה

אמנם ענף הבנייה רווי בהרבה תאונות ומספר רב של עובדים בארץ נפגעים במשך כל שנה ושנה ולעתים גם נהרגים. בכל פרויקט גדול תמיד יש פציעות ונדיר לסיים אותו גם ללא אבידות, בבניית גשרים, מנהרות וגורדי שחקים ברחבי העולם. עם זאת, ללא בטיחות וגיהות וללא נהלים נוקשים המספרים היו גדולים הרבה יותר. ענף הבנייה הוא אחד הענפים המסוכנים בגלל חומרי הגלם הכבדים והבניין שעוד לא יציב לחלוטין ויכול לקרוס בחלקיו או לסכן את העובדים בגלל המכונות שפועלות בו כמו מלגזות, מסורים, מנופים, במות הרמה וכולה. בכל אתר בנייה יש נאמני בטיחות ומנהל בטיחות מה שמקטין משמעותית את אי הסדר ששורר שם.
from ilanlavi.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יועץ בטיחות אש לשירותכם!

בטיחות וגיהות במפעלים

תהליך קבלת רישיון לעסק